23 Eylül 2008 Salı

Anorektum Basınçları Ölçümü

Anorektum rahatsızlıklarının tanısı için yeni bir bilgisayarlı teknik SamsunCerrahi’de hastalarımızın hizmetine sunuldu.

Anüs, rektum ve kalın barsağa ait çok çeşitli sorun ve bulgunun gerçek etkenini ortaya koymak genellikle zor bir klinik uğraştır ve ek fizyolojik tetkik yapılmasını gerektirir. “Pelvik taban hastalıkları” olarak tanımlanan bir şemsiye altında toplanan bu sorunların ortak özelliği sinir ve kas işlevlerinde ki bozukluk veya uyumsuzluktur. Bu bozukluklar kendini kabızlık, dışkılayamama, aşırı ıkınma, dışkı taşlaşması, makat sarkması, dışkı kaçırma veya tutamama gibi farklı klinik rahatsızlıklar olarak gösterir.

Anüs ve rektumun farklı işlevler sırasında gösterdiği kasılma ve gevşemeleri ölçmek ve uygun bilgisayar yazılımları kullanarak bu bilgileri klinik tanıya dönüştürmek tekniğine Anal Manometri Çalışması = Anorektum Basınçları Ölçme Çalışması denmektedir. Bu teknik tüm mevcut tüm bilgisayarlı ölçüm yeteneğiyle birlikte Temmuz 2007’den beri SamsunCerrahi’de hastalarımızın hizmetine sunulmuştur.

Eğitimli personel yönetiminde yürütülen bu çalışma ile enstitümüz ve dışındaki merkezlerden gönderilen hastaların anorektum rahatsızlıkları fizyolojik yönden incelenmekte ve muhtemel tanılar ortaya konmaktadır.

Bu bilgisarlı ölçüm tekniği hastalarımıza gereken en uygun tedavi yönteminin de seçimine katkı sağlamaktadır.

Daha geniş bilgi için SamsunCerrahi’ye başvurunuz.